Algemeen

Omzet Ausnutria 11,1 procent gestegen

Ausnutria Dairy Corporation heeft in 2021 ten opzichte van 2020 11,1 procent meer omzet geboekt. Het concern, dat producten maakt op basis van geitenmelk, zag onder aan de streep een omzet van 1.227,7 miljoen euro. De winst steeg met 3,6 procent naar 143,9 miljoen euro,

Voor Ausnutria blijft China de grootste markt. Het Aziatische land is goed voor ongeveer 85 procent van de totale omzet. De drie grootste kindervoedingsmerken van Ausnutria: Kabrita, Hyproca en Allnutria, zorgden volgens het concern voor bemoedigende groei. Het merk Kabrita blijft leidend in de categorie baby- en kindervoeding op basis van geitenmelk.

Ondanks de goede resultaten van Ausnutria’s grootste kindervoedingsmerken, was 2021 ook een jaar waarin de groei van de onderneming verder onder druk kwam te staan. Naast de gevolgen van onder meer de voortdurende coronapandemie, werd de baby- en kindervoedingsindustrie het afgelopen jaar geconfronteerd met uitdagingen als gevolg van de verdere daling van het geboortecijfer in China.

Over de auteur: Jasper Lentz
Jasper Lentz (1989) is geboren in Hardenberg (Ov.) en is opgegroeid in het Drentse dorp Dalen. Na de studie Journalistiek is hij in 2013 aan...
Meer over:
Algemeen
Deel dit bericht: WhatsApp Facebook

Melkprijzen

NieuwsbriefGeitenmelkprijsvergelijking uitgevoerd door AgriMedia bv.
Bekijk de melkprijzen

Nieuwsbrief Geitenhouderij

Nieuwsbrief